måndag 20 augusti 2007

Bilnyckeln: the ongoing saga

Jaha, här sitter jag fortfarande utan riktig bilnyckel till min nya bil.
När jag var på Toyota i onsdags sa de ju att det inte gick att programmera nyckeln utan att hela "boxen" fick bytas och att hela skiten skulle kosta 12 000:-.
JAg ringde då till bilförsäljaren och han sa att han skulle ringa verkstaden och ordna det. Dagen efter ringde jag till verkstaden och kollade om säljaren hade ringt - icke!
Ringde då till säljaren, som hävdade att han misann ringt verkstaden och att de inte ringt tillbaka... "vi ringer dig så fort vi pratat med verkstaden".

Nu är det måndag morgon och jag förbereder mig för krig!
Lyckligtvis har jag ett papper där det står att säljaren ska fixa nycklar åt mig så det borde vara enkelt att driva fallet med Allmänna Reklamationsnämnden eller vad fan det nu heter...

1 kommentar:

Fnykis of death sa...

Det är på något sätt bitterljuvt att bråka med yrkesfolk. De måste någon gång lära sig att vi kunder faktiskt ställer krav. Kan de inte leva upp till kraven bör de säga det med en gång. Annars ska de få!